środa, 26 grudnia 2012

Suahili

Moje nowe zainteresowanie:) Język suahili używany jest w Afryce Środkowej i Wschodniej. Pewnie nie zainteresowałabym się nim, gdyby nie moja koleżanka (poniekąd ja również), która ostatnio uwielbia IMANY. Właśnie jej pseudonim w języku Suahili oznacza 'nadzieja'. Gdzie jeszcze spotkaliśmy się z tym językiem? W 'Królu Lwie' jest kilku bohaterów z imieniem w suahili. np. Simba oznacza lwa; Sarabi - fatamorganę; Rafiki - przyjaciela; Kovu - skazę; Vitani (Vita ni) - trwającą wojnę; Nuka - cuchnącego; Zira - nienawiść; Pumba - zakurzonego, tępego; Shenzi - nieokrzesanego.

Może jeszcze kilka słówek?
jambo - cześć [czyt. dżambo]
hakuna matata" - nie martw się
una karibishwa - witam
habari? - jak się masz?
mzuri tu - nawet dobrze
mbaya - źle/zły
tafadhali - proszę
asante [sana] - dziękuję [bardzo]
samahani - przepraszam
maziwa - mleko
chai - herbata, śniadanie
mkate - chleb
nyama - mięso
siagi - masło
HAKUNA MATATA. Hyhyhy, chociaż to kojarzę xd

Mi osobiście bardzo podoba się ten język.. moje skryte marzenie, żeby się jego nauczyć.
Pewnie ta chęć szybko mnie opuści, ale tak już ze mną bywa:)


17 komentarzy:

  1. mi się suahili kojarzy z chinami xd fajna piosenka^^

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny jest HAKUNA MATATA

    OdpowiedzUsuń
  3. Suahili w królu lwie? Ciekawe ;D
    I język również ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Powiem szczerze, że mnie zaciekawiłaś i sama nabrałam chęci, żeby się go nauczyć. Może nie perfekcyjnie, ale niektóre zwroty itp. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. HAKUNA MATATA- Jak cudownie to brzmi!!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawy język . wolałabym się go uczyć a nie angielskiego xd
    a co do twojego pytania to ja poprosiłam taka dziewczynę o wykonanie mi nagłówku masz tu linka : http://my-unique-word.blogspot.com/
    :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ooo,aż nabrałam chęci,żeby się go pouczyć.choć,ja mam podobnie jak ty,że ta chęć mnie szybko opuści ;d
    cudowny blog :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Szczerze to nie raz słowo "suahili" otarło mi się o uszy, ale nie miałam pojęcia co to za język. Również chciałabym się go nauczyć, jednak nie mam kompletnie głowy do języków ;/

    OdpowiedzUsuń
  9. Hey. Nominowałam Cię do Liebster Blog Award :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Hakuna matata to i ja kojarzę:D

    OdpowiedzUsuń
  11. Mnie zawsze jakoś ciekawił ten język, ale nie zagłębiałam nigdy informacji na jego temat, ale może zacznę to robić! :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy język :D nawet nie wiedziałam o tym,że został wykorzystany w Królu Lwie ;D Czas zaintersować się nowym językiem ;D
    Zapraszam do mnie ;D
    nienormalnienormalna16.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. ciekawy post :)
    nawet lubię tą piosenkę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zaciekawiłaś mnie tym językiem :D
    Życzę Ci żeby marzenie się spełniło :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń